View Single Post
Sitat av einarso Vis innlegg
Trenger hjelp....
Har kjøpt en Netgear Orbi for å sette opp mot en Altibox sentra l i Bridge-modus. En av grunnene for at jeg valgte Orbi var at de har vpn funksjonalitet. Problemet er at når jeg skal sette inn vpn instillinger, så kreves det fast IP - noe jeg faktisk har. Men jeg klarer å ikke få lagt IP informasjon inn fast uten å miste tilgang til nettet. Jeg har fått to ulike forslag til instillinger fra Altibox, først Subnet 255.255.255.0 og Gateway 192.168.10.1. Mistet kontakt med internet når jeg gikk fra "Get Dynamically from ISP" til disse manuelle instillingene. De foreslo så å endre Gateway til 10.88.165.55, og igjen mistet jeg kontakt med internet. Det Altibox sier nå er - "det var dumt - men vi kan ikke supportere 3. parts løsninger.

Noen som har noen tanker rundt hvorfor dette ikke virker?

Trenger hjelp....
Har kjøpt en Netgear Orbi for å sette opp mot en Altibox sentra l i Bridge-modus. En av grunnene for at jeg valgte Orbi var at de har vpn funksjonalitet. Problemet er at når jeg skal sette inn vpn instillinger, så kreves det fast IP - noe jeg faktisk har. Men jeg klarer å ikke få lagt IP informasjon inn fast uten å miste tilgang til nettet. Jeg har fått to ulike forslag til instillinger fra Altibox, først Subnet 255.255.255.0 og Gateway 192.168.10.1. Mistet kontakt med internet når jeg gikk fra "Get Dynamically from ISP" til disse manuelle instillingene. De foreslo så å endre Gateway til 10.88.165.55, og igjen mistet jeg kontakt med internet. Det Altibox sier nå er - "det var dumt - men vi kan ikke supportere 3. parts løsninger.

Noen som har noen tanker rundt hvorfor dette ikke virker?
Vis hele sitatet...
Det å sette 10.88.165.55 som gateway vil i hvertfall bli helt feil. Dette er et vlan 100 subnet

Selv om du har fast ipadresse må du sette routeren din til å motta ip via dhcp, det som skjer når du bestiller produktet er at dhcp serveren får en reservervasjon slik du alltid får samme ipadresse.

Sitat av Ekan Vis innlegg
Eg får til internet men ikke IPTV. Har ER-6P og ønsker kun denne uten Zyxel. samt kjøre eth1-4 i bridge. med switcher under denne. Men får bare ikke IPTV. Noen som ser hva jeg gjør feil her?

https://codeshare.io/5ZWJrN
Vis hele sitatet...
du har i hvertfall feil subnet statisk routed via vif101

Når jeg satte opp på erx så fikk jeg det ikke til å virke når jeg brukte next-hop-interface, jeg måtte bruke next-hop 10.x.x.x
Sist endret av Trrunde; 2. januar 2019 kl. 22:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.