View Single Post
Jeg går ut i fra at du er munnpuster? Jeg har noen tips.
Prøv å lukk igjen munnen når du gjør forskjellige aktiviteter som f.eks å gå. Problemet for mange som er i din situasjon er at de havner i en dårlig spiral der man er tett i nesa, så begynner man å puste med munn, og siden det ikke går noe luft gjennom bihulene, fortsetter de å være tette, som igjen gjør til at man fortsetter å puste med munn osv, osv.
Du bør gjøre som legen sier, og rett og slett gå cold turkey. Evt kan du bruke et "nesehorn" med saltvann å skylle gjennom bihulene, f.eks om kvelden. Et annet tips er å tape munnen om natta. Ja, du leste riktig, legg en tape på leppa om natta. Selvfølgelig ikke noe gaffatape osv, men den tynne tapen som brukes til å teipe bandasjer med. Jeg vil anta at du ikke trenger mer enn 14 dager før du får ett nytt og bedre liv om du klarer dette.
Vil også anbefale deg å se Joe Rogan podcasten med James Nestor, evt lese boka hans som heter "Breath" eller en bok som heter the oxygen advantage (husker ikke forfatter). Spesielt boka til Nestor vil gi deg en oppvåkning som gjør deg innstilt på å klare dette, ved at du får dokumentert alle fordelene ved å klare å puste med nesa.