View Single Post
Sitat av ViceR Vis innlegg
Vel, du kunne ikke tatt mer feil. Jeg kjenner kapteinen, og vet at han hadde både samboer og datter på øya, og jeg vet at ingen far vil sette sitt eget liv foran sine to kjæreste. Samboeren hans hadde nok derimot oppfattet mistanke, og det var vel det som gjorde at hun ble skutt relativt tidlig, foran øynene på kapteinen.

Og for dere som reagerer og kritiserer måten MS Thorbjørn dro fra øya, vil jeg gjerne høre deres argumenter. Jeg kan forstå at det høres rart ut for mange, men Eskil Pedersen var ikke trent for terror.
Vis hele sitatet...
Eskil Pedersen løy om hva han hadde gjort i det første intervjuet. Han sa "han ble dratt ned i den båten" og at han ikke så noe på vei ned.
Senere kommer det mer, da har han hørt skudd og sett døde.

I de avhørene som har lekket ut kommer det frem at kapteinen ville tilbake for å redde ungdommer men ble nektet av de som var om bord. Selvsagt husker ingen hvem som sa hva.

Det å nekte å redde barna du er en voksen leder for er ikke bra. Nekte en kaptein å redde barna han var leder for er ikke bra, det er mytteri.

Det å feige ut, er vi vant til fra politikere. Å lyve om det etterpå bør være diskvalifiserende for en politiker og ap/auf bør holde seg for gode til å forsvare ham.