View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Så lenge man kjører på forkjørsveien, mener jeg bestem at man ikke skal bruke blinklys uansett hvor krapp svingen måtte være, eneste grunne til å bruke blinklys i et slikt kryss er hvis man skal ut av (eventuelt inn på) forkjørsveien.
Vis hele sitatet...
Men i både andre og tredje eksempel så kan det være uklart om hvor du skal for bil B om du ikke har en riktig plasering og bruker blinklys tenker jeg da. Tenker da at bil B ikke vet hvor du skal før du er på veg ut av krysset, bil B burde jo selvfølgelig vente å se uansett, men det burde ihvertfall ikke være noen tvil om du blinker.

Om bil B er en utålmodig idiot som har mye å tenke på den dagen og av en eller annen grunn tror du skal rett frem så kan det jo i verste fall føre til en smell. Du vet aldri hvem du møter i trafikken.

Jeg setter en finger på det Tias skriver om at det først og fremst handler om kommunikasjon, så jeg ville ihvertfall ha brukt blinklys i de situasjonene der. Det er ihvertfall ikke feil å gjøre det og jeg tror kanskje det er mer riktig å gjøre det også enn å ikke gjøre det.
Sist endret av Alge; 22. februar 2019 kl. 17:46.