View Single Post
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det handler nok mer om å tilfredstille min egen OCD for perfekt system eller hva man skal si.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg dessverre at du må belage deg på å finne ut av dette helt selv. Jeg mener ikke å være kjip. Jeg vet bare erfaringsmessig at det er svært vanskelig å hjelpe folk med OCD. Den hjelpen man gir er ikke den hjelpen de ber om, den hjelpen de ber om er ikke den hjelpen de ønsker, den hjelpen de ønsker er ikke den hjelpen de trenger, og den hjelpen de trenger kan ikke jeg gi.

Problemet nå, som du kanskje har oppfattet, er at selve spørsmålet ditt fremstår som heller meningsløs for oss andre. Man blinker "når det føles riktig" og den følelsen man har som bilist kommer av opparbeidet erfaring (der teoritimene på kjøreskolen bare utgjør en liten del!), samt personlig sinnelag og preferanser. Dersom du har OCD er dette formodentlig ikke svaret du er ute etter! Men det alle stort sett gjør funker helt ok i trafikken, og der stopper også interessen for saken. Du kan med andre ord spørre og grave og be om innspill, men de innspillene vi er i stand til å gi deg vil ikke gi deg noen relevant informasjon. Du vil bare få irrellevante svar på ting du vet fra før, fra mennesker som hverken deler din bekymring eller ser at problematikken er problematisk overhode. Og om noen så skulle tenke nøye gjennom saken, vekte argumenter for og imot, komme meden gjennomtenkt vurdering - selv da vil du få et svar basert på skjønn og intuisjon som varierer fra sak til sak uten noen opplagt systematikk. Fordi dette er en skjønnssak. Det vil ikke engang hjelpe deg å spørre en annen person med OCD til råds, for den personen har sannsynligvis litt andre oppheng enn deg selv.

Dersom du absolutt må ha den riktige og objektive løsninga får du samle inn data fra en haug med veikryss, kalibrere det mot kjørelærere og yrkessjåfører, og så kaste litt kunstig intelligensog maskinlæringpådeteller noe.
Sist endret av Myoxocephalus; 22. februar 2019 kl. 10:12.