View Single Post
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Bare for å påpeke det, i eksempel 3 så blinker jeg jo når jeg skal svinge 90⁰ og fortsette på veien med forkjørsrett.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Du krysser kjørebanen til 3b, og skal derfor vike.

Jeg får ikke hele opplegget til å stemme. Du har vikeplikt når du skal inn på en forkjørsvei. Du har vikeplikt når du skal svinge til venstre og får kjøretøy på din høyre side.
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart ikke lest posten min, totalt misforstått den eller ikke kan trafikkreglene.

Sitat av Odd Vis innlegg
Det kan være greit å signalisere til biler som er bak også, slik at ingen finner på å ta en forbikjøring i det du svinger over veibanen.
Vis hele sitatet...
Å ta forbikjøring i ett kryss bryter vel med alle prinsipper i Veitrafikkloven §3.

Sitat av GalFisk Vis innlegg
Ser ingen grunn til å ikke väre overtydelig med blinkers, uansett hva reglene sier. Blink i både 2 og 3 selv om det ikke er en kjeft i närheten.
Vis hele sitatet...
Jeg er flink å bruke blinklyset, men hvis jeg er alene på veien og ikke ser noen hverken foran meg eller i speilet så gir jeg F i den.

Sitat av Stingray Vis innlegg
Du, trådstarter, er smart som undersøker trafikkregler og lignende, slik at du kan unngå å skade, eller i verste fall, drepe noen.
Vis hele sitatet...
Det handler nok mer om å tilfredstille min egen OCD for perfekt system eller hva man skal si. Jeg har studert veikrysser en liten periode nå, når jeg er ute å kjører, og spørsmålet jeg ofte sitter igjen med er, hvor går grensa? Hvor mye må veien svinge før man må blinke? Jeg har sett mange slike tilfeller som @Myoxocephalus viser til med skiltet, der krysset ligger i en sving.



Hvor knapp må svingen være før man bør blinke?