View Single Post
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Denne barnefaren driter såpass i ungene at han har kjørt i ruset tilstand med de i baksetet. Dette har vært normalen i over 4 uker i følge kjæresten til OP, men alle vet at rusmisbrukere ikke er til å stole på. Dette handler ikke om hvilket rusmiddel som er farlig, man SKAL IKKE være ruset foran barn! Barn er i en sårbar alder, og det skal være en selvfølge at far er seg selv. Dette er også viktig for mor, at hun kan stole på at far tar seg av ungene.

Det er faktisk ikke normalt å ruse seg hver dag, det er faktisk ikke normalt å ruse seg hver måned en gang for barneforeldre. Kom deg til helvete unna fra denne mannen, før barnevernet sørger for at du slipper å møte barna dine igjen.
Vis hele sitatet...
Når man har unger så bør man selvfølgelig ikke være ruset foran ungene. Å røyke hver dag er også noe han burde unngå, men å røyke å kjøre det burde han faktisk skjønne selv blir for dumt. Man kan bare tenke seg problemene med barnevern og politi dersom han hadde blitt stoppet ruset med en unge i bilen, og bare også hvordan det kunne påvirket ungen. Røyker han av og til og aldri i nærheten av ungene er det noe jeg personlig ville akseptert. Men TS, jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det ville være å finne ut noe sånn, og spesielt med unge på vei, og må bare gjøre det veldig klart at jeg forstår deg veldig godt og han bør faktisk kunne ha totalforbud om du så krever det. Når dere har barn sammen må han faktisk kunne sette ungene og deg så høyt, uansett hvor ufarlig han ser på hasj. Det kan skape problemer for ungene og det er selvfølgelig ikke et bra forbilde.

Jeg har personlig venner med barn som ruser seg, han ene røyker av og til men aldri når han har ungen (han er ikke sammen med moren). Jeg mener også på at han holder seg unna dagen før han skal ha ungen osv, men må legge til at han røyker forholdsvis sjeldent. En annen jeg kjenner røyker stort sett daglig, men aldri i nærheten av ungene og det er sjeldent han røyker før de legger seg. Begge disse to fedrene jeg kjenner er svært opptatt av at barnet ikke skal få med seg noe av det eller påvirke de negativt på noen måte.

TS, dette er noe du må finne ut av selv dessverre, men jeg håper dere klarer å finne ut av det og at han kan sette deg og ungene først, selv om han kanskje sliter med et rusproblem. Du må følge deg komfortabel med at du og ungene blir ivaretatt godt, det må komme først mener jeg.

Jeg har dessverre ikke så mye gode råd å komme med, men håper det ordner seg på en god måte!