View Single Post
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Synes personlig vi skulle tatt inspirasjon fra Japan der det er høflig å bruke maske om en går syk rundt i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Husker jeg så på den utolig dårlige serien Narvestad på ferie eller noe slikt..

Han var da i Kina eller Japan. Han kunne leie en venn, var innom arcade hall osv.

Mens de filmet så spurte han to relativt unge damer om hvorfor, er det all forurensingen? -Nei det er mote. Trend, som sikkert kom etter anbefaling av Den store.. stat. Og at noen dager var de grei å buke om du hadde en dårlig dag eller mindre tid til å sminke seg.

Tror ikke det samme gjelder de eldste. Da var det "ukult" å gå med maske. Så det var som var ukult før ble kult igjen, som syklysen går(f eks når jeg var ung var ting som tøft som å røyke og gi F, nå er det "kult" å være voksen selv om min oppfatning er at de fleste blir tidligere voksen pga så mye mer informasjon som går inn i en ung hjerne i forhold til min. Dette var jo lang tid før pandemien.

Ganske sikker jeg hørte det samme igjen og at det hadde nesten blitt sånn her og. At det er blitt stilig å bruke det blant våres unge.

Personlig skjønner jeg vedig godt butikk og kollektivt skulle alltid vært sprit og munnbind påbud. Synes synd på dere som må kollektrivtrefikken, men så er jo det en annen grunn til at jeg ikke bruker buss osv.