View Single Post
Dosering - 2 gram Cubensis

Setting - Skogen om kvelden/natten

Jeg og en kamerat har lenge hatt planer om å ete sopp. Vi hadde endelig fått tak i et par gram Cubensis hver og vi var klare for å oppleve sopp for første gang.
Vi dro opp i skogen og tokk med oss et par fakkellys, ghettoblaster, varme klær og soveposer. Da vi kom fram var himmelen helt klar og det var riktig så koselig med fakklene i mørket. Vi la oss ned i soveposene og inntok litt over et gram hver på en brødskive med brunost som maskerte smaken helt. Etter en time var vi fortsatt helt edru, så vi bestemte oss for å spise resten.

Omtrent fem minutter etter vi hadde fått i oss resten av soppen kjente jeg meg rastløs, kroppen begynte å krible og jeg følte meg veldig lett, en deilig følelse. Når jeg så ned på bakken la jeg merke til at den bølget nesten som den pustet og jeg skjønte at soppen endelig virket. Jeg la meg så på ryggen og så opp på stjernene. Det virket som stjernene bevegde seg fram og tilbake og de var liksom mer framtredende enn før og jeg så gjennomsiktig mønster på himmelen. Kameraten sovnet og jeg lå der og syntes det begynte å bli litt for inntenst. Etterhvert begynte trippen å bli sterkere og sterkere og jeg begynte å bli ganske nervøs, dette er jeg ikke klar for husker jeg at jeg tenkte. Vi lå ikke så langt fra huset til kameraten og jeg var sikker på at foreldrene hans kom for å hente oss.

Jeg gjorde meg klar for å inrømme alt og forklare for dem at de måtte være snille med oss siden vi hadde spist sopp og jeg hadde det ganske kjipt. Så begynte jeg å bekymre meg for at jeg holdte på å få bad-tripp så jeg la meg ned, lukket øynene og sa til meg selv om og om igjen at det kommer til å gå bra og jeg må bare la det skje. Jeg hadde fortsatt ganske så noia og kameraten min våknet og snakket om at han nettop var helt sikker på at han var en basketballstjerne. Vi begynte å prate om ting jeg ikke helt husker, men det var noe med at jeg ikke skjønte at folk kunne krangle, jeg skjønte ikke vitsen liksom.

Så følte jeg at jeg begynte å få mer kontroll og at ting ble mye bedre (ca en time etter soppen funket). Etterhvert begynte jeg å føle meg jævlig bra og alt føltes helt sprøtt å rart, som om ingenting kan bli tatt alvorlig og vi begynte å prate masse piss og vi fikk jævlig lattis. Kameraten ropte at jeg måtte slutte å si så mye dritt for han lo så mye at han holdt på å drite på seg, noe som selvfølgelig var dritmorro og vi begynte å le mere. Jeg fant ut at jeg hadde for mye innestengt aggresjon så jeg begynte å skjelle ut en blomst som faen for å få ut litt aggresjon.

Når jeg så på kameraten forandret ansiktet hans seg hele tiden og han så ut som en slags alv. Jeg så ansikter i soveposen som først lignet på en frosk, så skiftet det til en gresshoppe og deretter til en slange, noe som var ganske stilig. Etterhvert følte jeg meg ganske edru, men hadde veldig vanskelig for å konsentere meg om hva kameraten sa, hørte at han snakket, men mistet konsentrasjonen hele tiden, og svarte bare ja og riktig nesten automatisk. Etter 4-5 timer var trippen så godt som over så vi dro hjem å la oss. Alt i alt var det en artig opplevelse jeg kommer til å gjenta, selv om jeg lovte meg selv å aldri aldri spise sopp igjen når ting raste som værst.