View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tingen er at debattstilen din er inntelektuelt uredeleg.

Når eg kjem med statistikk som viser til dødsfall, så avfeier du det med at du ikkje snakker om "den typen personer", og at for alle normale personer i den gruppa er det ufarleg.

Når eg påpeiker at du ikkje kan statistikk og sannsynsregning, så omgår du innvendinga mi. Det du driv med er nærare opp til trolling enn debatt. Å forsøke å diskutere med deg er fullstendig meiningslaus øvelse, for du flytter - som myoxo har påpeikt - målpostane dit du måtte finne det for godt, også viare.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal ikke late som jeg er en veldig flott fyr å debatere med. Og jeg har en tendens til å være veldig bastant. Jeg er ikke veldig god på statistikk og regning nei, men utifra statistikk som er lagd så klarer jeg ikke helt se alvorlighetsgraden for en gjennomsnittlig person i vesten.

Det betyr jo ikke at det ikke er bedre å være føre var. Better safe than sorry. Men jeg synes covid-målposten er den som virkelig flyttes av alle sammen. De fleste jeg kjenner har tatt vaksinen, og jeg håper vaksinen ikke får noen uheldige bivirkninger for noen. Men det er vanskelig å se det som positivt å gå å vaksinere seg når dem snakker om ytterlige doser, lambda variant som kanskje gir vaksinen liten effektivtet, lese om vaksinerte som blir smittet gang på gang. Da føles det ut som en aldri blir ferdig, og en blir ganske lei. Kanskje jeg er litt trass?.

Jeg sliter ofte med å bli en del syk når jeg blir forkjøla, eller får influensa. Primært er hosten det aller verste. Så kanskje jeg hadde blitt enda mer påvirket av COVID. Confirmation-bias er nok noe jeg tar skade av å havne under litt mer enn hva som er bra. Men jeg synes det virker fryktelig usikkert hele corona-situasjonen, og synes derfor det virker bedre å vente litt til, da sjangsen generelt for folk her er liten for å få corona, og også å dø/havne på sykehus. Selv om long-covid og slike ting er kjipt det også. Covid kommer jo kanskje fra et laboratorium spekuleres det i. Kina stoler jeg fint lite på. Og jeg leste noe om at USA investerte i laboratoriumet i Wuhan. Om det stemmer vet jeg ikke, men hadde ikke akkurat overrasket meg. Sånn, hjalp dette på å gi en litt mer moderert versjon av synspunktet mitt?

"https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00947-8/fulltext"
Ja. Jeg betviler ikke det som står der. Det jeg undrer over er hvor effektiv den er på å hindre smitte. Altså uavhengig om du har symptomer eller ikke. Kan dette gjøre så ytterlige mutasjoner oppstår, og gir det en falsk trygghet når det gjelder å spre viruset rundt? Som jeg sa. Det virker så usikkert for tiden.
Sist endret av Quakecry; 5. august 2021 kl. 21:20.