View Single Post
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Årsaken til at mange ungdommer med cannabisavhengighet er vanskelige å behandle kan være brukerens overbevisning om at h*n ikke er avhengig (fordi cannabis er jo naturlig, kan ikke bli avhengig, sjå på Snoop Dogg *sarkasme*). I tillegg til at problemer som dukker opp er gjerne relativt milde i forhold til hardere stoffer, man klarer å fungere i større grad. Disse problemene er også vanskelige å attribuere til cannabis mens man er i tåka.

Cannabis har en lur, snikende avhengighet, mens mange ungdommer er rebelske og avskyr autoritet (noe som er bra hvis dette får en sunnere retning enn rusmisbruk).
Vis hele sitatet...
enig i at undommers overbevisning kan påvirke dette mye.
for meg var det overbevisninga om at detta kan reverseres helt, så selv om jeg ikke får sove godt uten nattings (psykisk avhengig), så er det noe jeg kan stoppe selv uten no egentlige negative konsekvenser av å slutte, noe jeg også gjorde tilslutt.

det jeg må si meg uenig i var at både jeg og de rundt meg var "for i tåka" til å ikke innse hva vi gjorde, og det du sier om at cannabis har en snikende avhengighet om man måler det oppimot, si benzo som et sterkt eksempel, men også alkohol osv.

faktiske skadevirkninger fra cannabis oppimot andre rusmidler vet vel de fleste nå at er veldig liten, så som de nevner i artikkelen derimot som sier det er mer utfordrende å behandle mener jeg sender veldig feil signaler, spesielt med hvor tilgjengelig og akseptert andre hardere rusmidler nå er blant undgom.