View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Camyle Vis innlegg
https://www.nrk.no/sorlandet/flere-u...bis-1.14606478

Kom over denne artikkelen idag, trodde først den skulle være nyansert å litt opplysende. Den gang ei, trodde NRK som statskanal hadde opplysningsplikt, men denne artikkelen var for meg vertfall veldig rar.

Det skrive som fryktelig sterk hasj, å at «alle» blir tilbudt det «overalt»

Litt ut skrives det om personer som er opptil 2 år i rehabilitering for sitt cannabisbruk, og at disse menneskene er vanskelige å «stabilisere» hva en de mener med det. Høres nesten ut som at hasj er på linje med heroin?

Nå er ikke jeg noen utbredt stoner, så kan ikke skryte på meg mye erfaring. Hva tenker freak?
Vis hele sitatet...
Min exkone var i rehabilitering i flere år etter langvarig hasj missbruk.
Problemet er at virkningen kan være ekstremt forskjellig fra person til person og i yttertilfellene kan hasj utløse alvorlige psykoser.
Så selv om det ikke er normalen bør det på ingen måte skjules at spesielt hasj kan være ett heftig stoff.

Noe som jeg synes blir neglisjert er forskjellen på pot og hasj. Cannabis blir diskutert som ett eneste produkt i den generelle debatten men det blir som å likestille vin og 60% synes jeg.
Det er to forskjellige typer rus og jeg tror de negative virkningene for personer som kun bruker pot er mindre enn de som røyker Random typer hasj.