View Single Post
Sitat av Rasta666 Vis innlegg
Jeg også reagerte på artikkelen. Syns den er lite nyansert. Men én del ting stemmer.
Cannabis har blitt sterkere
Lettere å få tak i pga sosiale medier.
Stusser også på at man bruker 2 år på å venne folk av avhengighet.
Det at flere for et problematisk forbruk henger vel med at flere bruker det men prosentvis ligger nok det tallet ganske stabilt.
NRK har jo hatt noen bra og positive programmer om cannabis så det er vel på tide med en litt mer negativ artikkel
Vis hele sitatet...
Tja, om man har andre psykiske problemer i tillegg så synes jeg ikke 2 år virker så lenge. Så er det nok tross alt en del som går der for andre problemer, men som ikke ønsker å slutte med cannabis der og da. Hun har uansett ganske sterke meninger om narkotikapolitikken, så at det hun sier fremstår unyansert virker ikke så rart.

Hun fra artikkelen har tidligere skrevet et debattinnlegg om cannabis i respons til folkeopplysningen NRK, jeg legger til lenke. De er definitivt i mot endringer i narkotikapolitikken, så at de tar i er helt sikkert mulig. Jeg skjønner ikke helt logikken i at det er skadereduserende å la narkotikapolitikken være som den er da, at problemer og slikt øker er vel tegn på at noe bør endres i seg selv. Jeg er helt enig i at cannabis ikke bør ufarliggjøres og at det kan skape problemer for noen, men å straffe folk for cannabisbruk og kriminalisere dem bidrar også vesentlig til at folk faller ut. Jeg synes heller ikke det er så rart at det er blitt ufarliggjort, med tanke på all løgnene folk er blitt fortalt om cannabis opp igjennom årene. Når politifolk kommer på skolen og sammenligner det med heroin, så ødelegger det troverdighet.

https://tidsskriftet.no/2017/03/komm...rundt-cannabis