View Single Post
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
720
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Topic: å skyte opp 1"-shells krever, i allefall dersom shellene er lette, et raskere krutt enn når du skal skyte opp større kalibere. Anbefalingen min for å øke høyden er å øke kruttdosen. Hva veier et av shellene dine? Hvor godt fyller de røret? Dersom de er for slanke, er det lurt å la dem legge på seg litt. Et par runder gråpapir løser den saken. Hvor langt er oppskytingsrøret ditt? Det kan, som andre skribenter har påpekt, være en idé å bruke et lenger rør dersom det du har er kort.
Vis hele sitatet...
Et shell veier i underkant av 6 gram som er fyllt med granulert BP. Granulert fordi det var det som sto meg for hånden i øyblikket. Jeg er som dere sikkert forstår i startfasen, men neste gang har jeg tenkt til å bruke Flash.

Det er en glippe på ca. 2 mm mellom shellet og innnerveggen på hver side. Ser at dette nok har vært det største problemet, men ikke for stort til ikke å kunne fikses med litt gråpapir som du sier.

Jeg brukte en ladning på 2 gram granulert BP som lift, og rør på 15 cm hvor 1 cm er brukt til plugg.
Sist endret av PyroMartin; 5. juni 2011 kl. 00:23.