View Single Post
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Disneyland i California bruker faktisk trykkluft til å skyte showene sine. Når det er sagt har nok Disney et noe større budsjett enn mannen i gata. Men at det er fysisk gjørbart å bruke trykkluft til å skyte opp shells er det liten tvil om.

Topic: å skyte opp 1"-shells krever, i allefall dersom shellene er lette, et raskere krutt enn når du skal skyte opp større kalibere. Anbefalingen min for å øke høyden er å øke kruttdosen. Hva veier et av shellene dine? Hvor godt fyller de røret? Dersom de er for slanke, er det lurt å la dem legge på seg litt. Et par runder gråpapir løser den saken. Hvor langt er oppskytingsrøret ditt? Det kan, som andre skribenter har påpekt, være en idé å bruke et lenger rør dersom det du har er kort.



Jeg vil ellers legge til at jeg synes det bør være mulig å korrigere noen uten å være ufin. Skrik og skrål avler skrik og skrål, poenget glemmes og personen står plutselig i sentrum. Sikkerhet er viktig, men å spekulere i andres sikkerhetsrutiner uten grunnlag blir meningsløst.