View Single Post
Pipestilk
Trådstarter
646
. Telle kalorier er for min del viktigst når man skal gå ned i vekt, mye lettere å spise for mye enn for lite når man ikke teller. Jeg personlig teller bare kalorier når jeg skal "shredde" altså få bort fettet, men beholdet muskelmassen. Antall karbo eller fett er ikke veldig viktig, proteiner er viktigst for musklene sin del, både om du skal opp og ned. Men helheten går rundt kalorier om du er virkelig dedikert, noe jeg ikke orker selv. Får god nok progresjon uten å telle når jeg skal gå opp.

Har også hatt perioder der jeg teller kalorier i over ett år i strekk, så har en liten "kalkulator" i hodet fra før hehe.. men vet ikke om jeg svarte riktig på spørsmålet. Sleng spørsmål, dette er noe jeg kan endel om![/quote]

Det er superinteresann og viktig informasjon...Problemet mitt er alltså at jeg egentlig er ganske så slank..Jeg har tynne armer, men har startet med at magen vokser etter at jeg sluttet å snuse for et år siden. Det er elers viktig å være dedikert, men med jobb hver dag og andre kreative hobbyer er det for tidkrevende og ikke minst økonomisk belastende og telle kalorier andre vei for å gå opp i vekt.