Tråd: Alkohol
View Single Post
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
tror greia med at jeg ikke liker forventninga ligger i hvordan folk reagerer når du sier nei takk, -hele kvelden.
for da er det noe "galt" med deg.. er du en av de som dømmer meg for å ta meg et glass da? er du tidligere alkis/narkis? går du på no sterke medisiner el har en annen tilstand som gjør at du ikke kan drikke?
Vis hele sitatet...
Ja jeg skjønner, men dette virker for meg som samme problem, men på den andre siden av mynten. De folka får heller tenke på sine saker, isteden for å spekulere hvorfor du ikke drikker, eller dømme deg for det. Det kan også være at du tror at de tenker på deg, når de faktisk har glemt det helt og bare nyter kvelden.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
for å dra den helt ut på spissen:
dra på en nattklubb og stikk til baren og snakk med bartenderen, han forventer nå at du skal ha alkohol av god grunn, selv om du kanskje bare skulle ha noe drikke uten alkohol.
Vis hele sitatet...
Men denne dro du jo helt hinsides Bartenderen jobber jo der. Dennes hovedoppgave innebærer nettopp å selge alkohol. Man kan nesten ikke gjøre noe for det når hele kvelden 97% av de som kommer til baren bestiller alkohol.

Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Om jeg går ut på byen så er det forventet av mine venner at nå skal det drekkast. De ser rart på meg og spørom jeg er syk om jeg står over. Så jeg tvinger gjerne ned et halvt glass for syns skyld. Nå er ikke jeg alkis men jeg drikker bare for å forsterke pillerusen. Jeg hater å være full.
Vis hele sitatet...
Hvis dine venner ser rart på deg og dette fører til at du må tvinge i deg et halvt glass "for syns skyld", da er det på tide med nye venner. Eller så er du en konformist som ikke klarer å stå opp for seg selv, til og med når det gjelder noe så banalt.
Sist endret av fyrsteledd; 16. januar 2020 kl. 10:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.