View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Brekker Vis innlegg
Hørtes rimelig ekstremt ut. Men skurrer litt med det mattestykket da? Du gikk ned 14 kilo på 4 uker, rundt 3,5 kilo i uka i snitt. Hvis du hadde en daglig forbrenning på 4000 kalorier med trening, og du spiste mat for rundt 2000 så har du et daglig underskudd på 2000 kalorier.

2000x7=14 000 kalorier i underskudd eller 2 kilo nedgang i uka om man regner 7000 kalorier per kilo fett.
(Kilde på 7000 kalorier=1 kg fett https://www.healthline.com/nutrition...a-pound-of-fat)

Tar du hensyn til faktorer som vanntap, daglig variasjon og slikt som dette burde du ha ligget på 500-1000 kalorier om dagen med intens trening for å gå ned 3,5 kilo i uka. Spiste du mye mindre enn du estimerer eller forbrant du mye mer enn 4000 om dagen?
Vis hele sitatet...
Regnestykkene mine kan være way off, alt jeg er ganske sikker på at jeg har oversikt over er hvor mange kalorier jeg spiste om dagen siden jeg brukte kalkulator til det. Men det skal dog sies at jeg bare veide maten i starten, etter hvert følte jeg at jeg kunne tallene godt nok. Men det var en god del matretter jeg rett og slett bare gjettet meg fram til, de appene kan ikke fortelle deg hvor mange kalorier det er i en portion av mammas gryterett liksom.

Jeg sluttet med buss/bil og gikk/jogget absolutt overalt, trente styrke hver dag (fram til jeg ikke klarte lengre) + joggeøkt på kvelden. Hvor mange kalorier jeg brente med fysisk aktivitet og trening aner jeg ikke, alt jeg vet er at det maniske opphenget jeg fikk der absolutt ikke var sunt.

De jævla kalkulatorene på Internett som påsto at jeg trengte 2500 kalorier om dagen med høy aktivitet og trening var egentlig synderen her. En mann på 84 kg som er såpass aktiv trenger åpenbart mer enn 2500 kcal om dagen for å holde vekta, men jeg baserte meg på det og planla å ligge 500 kalorier under om dagen. Planen og teorien min var god ihvertfall, og lesson learned. Symptomene på slutten var et reint helvete.