View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Presset meg igjennom en vektnedgang fra 86-72 kg på 4 uker og fikk alle de symptomene underveis men ignorerte dem, endte opp sengeliggende dritsjuk en måned med nautisk vertigo og halvveis psykose til slutt.
Vis hele sitatet...

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det skal sies at jeg til vanlig trenger ca 3000 kcal, jeg trente mye og trengte derfor minst 4000 kcal, og spiste 2000 kcal. Det er ikke rart at jeg ble syk, men jeg hadde gått ut ifra at jeg opprinnelig trengte 2500 kcal om dagen og regnet ikke med treningen.
Vis hele sitatet...
Hørtes rimelig ekstremt ut. Men skurrer litt med det mattestykket da? Du gikk ned 14 kilo på 4 uker, rundt 3,5 kilo i uka i snitt. Hvis du hadde en daglig forbrenning på 4000 kalorier med trening, og du spiste mat for rundt 2000 så har du et daglig underskudd på 2000 kalorier.

2000x7=14 000 kalorier i underskudd eller 2 kilo nedgang i uka om man regner 7000 kalorier per kilo fett.
(Kilde på 7000 kalorier=1 kg fett https://www.healthline.com/nutrition...a-pound-of-fat)

Tar du hensyn til faktorer som vanntap, daglig variasjon og slikt som dette burde du ha ligget på 500-1000 kalorier om dagen med intens trening for å gå ned 3,5 kilo i uka. Spiste du mye mindre enn du estimerer eller forbrant du mye mer enn 4000 om dagen?