View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Mange erfarne folk i krypto-miljøet som føler vi er på toppen nå. Og det vet man når man overhører ett par ungdommer på kafè hvordan de skal bli rik på XRP..

Når dollaren kollapser kommer vi alle til å bli påvirket. Mange vil miste jobbene sine. Mange vil miste husene sine fordi rentene har steget så mye at folk ikke lenger klarer å betjene lånene sine. Om man i dag sitter med lån på flere boliger, så er det nå man vil selge ett eller flere og refinansiere sin egen bolig. Leiemarkedet kommer ikke til å ha samme inntekter som det har hatt hittil.



Jeg har ikke sagt at antall kjernekraftanlegg er på vei opp. Jeg sier at kjernekraft er den eneste løsningen om vi skal kunne møte energi-etterspørselen de neste 20 årene. Kjernekraft er også den mest miljøvennlige energi-formen. Grunnen til at land har vært skeptisk til kjernekraft er fordi Chernobyl-ulykken på 80-tallet sitter friskt i minnet på folk. Det samme gjør Fukushima-ulykken i 2011. Men tingen er at teknologien har forandret seg flere hakk siden 80-tallet. Vi har faktisk bare hatt 3 kjernekraft-ulykker siden teknologien ble oppfunnet. Jeg tror folk er redd ordene kjernekraft og radioaktivt, men når politikere får opp øynene for at det er den eneste løsningen for en stabil energi-produksjon, så vil man se flere anlegg starte opp. Når jeg anbefaler uranium-aksjer er det ment for langtids-perpektiv.

Kan varmt anbefale denne videoen, som setter lys på de fleste kjernekraft-spørsmål man måtte ha.

https://youtu.be/NIEfH2Wu-Ak
https://youtu.be/NIEfH2Wu-Ak
Vis hele sitatet...
Da bør du poengtere at det kun er synsing du driver med.
Jeg kjøper ikke alle påstandene dine om at kjernekraft er eneste utvei.
For dersom dette er eneste utvei så vil det allerede være en hel haug kjernekraftverk under planlegging, eller er det bare du som har skjønt dette og alle verdens land og regjeringer famler i blinde?

Men skepsisen mot kjernekraft er helt klart overdrevet og basert på de nevnte ulykkene. Men du kan ikke bare feie det under teppet, om det først skjer en ulykke så smeller det skikkelig også.
For selv om antallet ulykker er lavt så har de hatt store konsekvenser. Den psykiske effekten ved å bo i nærheten eller i nedfallssonen til et kjernekraftverk bør også spille en rolle her.

Når det er sagt så finnes det også nok av eksempler på katastrofer tilknyttet andre energikilder (oljesøl, demninger som raser osv).
Jeg tror løsningen er en god blanding av energikilder.