View Single Post
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Igjen, basert på dette antar jeg at du er konsekvent og også mener at man skal ta avstand fra denne aktiviteten -- altså bruken av ulovlige rusmidler.

Hvis svaret er nei, hvilke aspekter ved sistnevnte aktivitet mener du veier tungt nok til at de forsvarer konsekvensene aktiviteten bidrar til, som menneskehandel, svært grov utnyttelse av sårbare mennesker, organisert kriminalitet, og knuste enkeltskjebner?

Og, hvorfor veier ikke disse aspektene tungt nok til å forsvare sexkjøp?

Temaet for tråden var forresten risikoen ved kjøp av sex. Med andre ord er ikke diskusjonen rundt hykleri mindre tåkeleggende for debatten enn diskusjonen rundt moral.
Vis hele sitatet...

Vel for det første er det fult mulig å benytte illegale rusmidler uten at de er produsert av IS eller har noe med mafiaen å gjøre. Noen ruser seg på reseptmedisin feks. Andre dyrker sin en mary jane eller plukker magisk sopp i skogen eller kjøper medisin av naboen som er fra apoteket. Andre er kanskje så begavet og driftige at de kanskje lager sin egen GHB eller de reiser kanskje til utlandet og får resept på cannabis og kan lovlig ta inn en viss menge inn til landet. Så ja - det er fult mulig å benytte narkotika uten at det innebærer slavehandel eller støtte til organisert kriminalitet eller støtte til terror.

Personlig bruker jeg ikke rus, tar en pils eller et glass vin i godt lag. Men jeg kjenner folk som tar andre ting. De er ikke beinharde kriminelle, eller støtter kriminell virksomhet, de får det de trenger fra naturen og er både sankere og bønder for å dekke behovet.

Vel uansett tror jeg ikke skal gå lengre ned i det hullet - å sette opp forskjellig krim mot hverandre. Jeg registrerer at enkelte forsvarer horekjøp, og det er jo som forventet. Uten kunder heller ingen horer. Jeg skal ikke hverken belære dem eller diktere hvordan de som kjøper horer skal leve sitt liv - det klarer de nok helt greit selv. Men jeg kan velge å markere at jeg ikke støtter en slik adferd, og at jeg tar avstand fra sexkjøpet de bedriver. Mulig det ikke endrer adferden deres, kanskje noen som var på vippen tenker seg om en gang til å velger å avstå fra å kjøpe andre mennesker eller kanskje ikke. Mer får ikke jeg gjort og da har jeg vel egentlig gjort mitt i denne tråden. Jeg har sagt hva JEG tenker om saken, hvordan jeg ser på det også får andre gjøre seg opp sin mening eller tviholde den meningen de har.