View Single Post
Har gjort det samme selv i mange mange år og oppfordrer alltid alle andre til å gjøre det også.

Det var jo utrolig at de faktisk gav etter, og at de ikke truet med søksmål eller andre straffereaksjoner etter at du sa fra om at du hadde opptak. Hvis jeg var deg ville jeg vurdert å tatt dette til VG eller annet stort media. Det er temmelig stygt av NAV å sende så motstridende signaler og rett og slett kødde med folks liv på denne måten.

For det jeg har forstått av svar fra en jurist, er at det er lov å ikke si fra at du tar opp, som andre her skriver, så lenge du deltar selv i samtalen. Men så lenge ikke begge vet om det, så kan det ikke brukes i en rettssak, og det -er- straffbart å dele innholdet med andre. Jeg har prøvd å finne ut av hva som skjer om man likevel tar med innholdet til en rettssak for å bevise rett i sin sak, men svarene jeg har fått er diffuse. Juristen skrev at da vil det ikke kunne brukes som bevis, og du vil bli straffet. Andre har skrevet at det kan brukes til å støtte din sak, men du vil få straff for å dele innholdet.

Finner du ut av det, skriv det gjerne her.