View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
At alt av dritt vi ikke skal ha i oss som er i luften ikke kommer forbi har jeg vanskeligheter for å tro 100% på. Men du har nok mer kunnskap innenfor temaet enn det jeg har, men kan du da forklare meg hvorfor jeg blir fjern av å røyke en joint? hvordan kommer lissom de stoffene som er i cannabis eller annen røyk forbi mens ting i luften blir filtret ut og brutt ned i svelget?
Vis hele sitatet...
Altså. Mange partikler blir fjernet av ciliene. De som er så små at de kommer videre til luftrørsforgreiningene og til slutt da lungeblærene blir spist av makrofager (hvite blodceller).

Du blir påvirket av å røyke fordi THC passerer over til blodomløpet gjennom at de diffunderer gjennom cellemembranen i lungblærene og andre slimhinner. De går da med blodet til hjernen hvor de passerer blod/hjerne barrieren og binder seg til THC reseptorer i nerveceller i hjernen.

Men som jeg sa tidligere, så vil disse stoffene etter en tid bli skilt ut av nyrene. Det er dette som skjer med lignene molekylene som er så små at de kan passere gjennom cellemembranen i lungene våre. Jeg forsto innlegget dit mer rettet mot svevestøv og andre partikler du blir utsatt for i trafikken.