View Single Post
Sitat av Detectable Vis innlegg
Hei. Har seg slik at på arbeidsplassen min jobber det en 16 år gammel jente to ganger i uka. Denne jenta er veldig ordentlig og grei, men hun har det med å ikke tenke så veldig langt frem i tid, og konsekvenser eksisterer liksom ikke.

Her nylig var det to gutter på noe og 20 innom jobben som kunder, og de ble stående å prate litt med denne jenta. Hun og venninnen ble invitert med på fest av de to guttene, og varsellampene mine blinket med en gang jeg hørte om det.
At det er en dårlig idé ville de ikke høre på, for disse guttene var jo "såååå kjekke," så hva kan gå galt liksom?

Nå er dilemmaet mitt. Denne festen er nå Lørdag kveld, og jeg vet ikke hva jeg burde gjøre. De kjenner ingen av disse guttene ifra før, og vet heller ikke hvem andre som dukker opp på denne festen.
Har vært inne på tanken om å ringe foreldrene til denne jenta og forklare situasjonen, men er det min sak? Eller burde jeg la være å blande meg i livet til disse jentene som jeg ikke egentlig kjenner. Vet at å engasjere meg kommer til å gjøre det surt å jobbe sammen, men om noe skulle skje på denne festen kommer jeg jo også til å sitte med skyldfølelse over det.

Råd?
Vis hele sitatet...
Jeg skal svare deg fullstendig utfra mitt eget standpunkt, og ikke utfra hva alle andre her skriver.

Her er trè retninger du kan velge som voksen, ansvarlig menneske med sterk moral:

1) Jeg tror du kjeder deg litt på jobben og du tar på deg litt for mye av andres personlige liv. Jeg tror du ikke er vant med jenters utforsknings"radar", de er faktisk ganske utforsknings"dyktige", de vil ha kølla i muse fortest mulig. At du ikke utnytter deg av det, er din egen feil, du må bare skynde deg og "hive deg på bølgen".

2) Jeg syns du er en som bryr deg mye om andre og du burde få ansvaret som en tillitsvalgt. Her kan du svare andre -KUN hvis de spør deg om ting-. Jeg tror dette kan være givende for deg, for det virker som om du er en som bryr deg om andre.

3) Jeg syns du burde være en moralens vokter og si til jentene at selv om de har beskyttet ubetinget sex, så kan de ende opp med barn som 16-åringer. Du ønsker ikke å styre livet deres, men ønsker å gjøre de oppmerksom på framtida. Dette er det mest givende for meg personlig. Man lar andre mennesker ta sitt valg, basert på dine sterke moralske verdier, og ikke MTV-ha sex med alle og være lykkelig-men sitte med 5 barn og få forsørgelses-standard.

Jeg kan ikke gi andre råd. Jeg ville valgt en av de to siste. Kjøtt på kølla forsvarer ikke et ungt livs ulykke ved å forsørge et ensomt barns liv ved uflaks på grunn av èn natts paradis-sex.

Vi er menn. Vær en mann. Ta ansvar. Vent til du kan ta ansvar med å være med ei dame med å ha sex.
Sist endret av Taurean; 19. desember 2013 kl. 21:24.