View Single Post
Hei!
Jeg har noen spørsmål om Paralgin Forte som så vidt jeg vet inneholder kodein. Jeg har allerede lest meg gjennom en del tråder og lignende om ekstrahering av kodeinet (vil helst ikke utsette meg for noen større helserisikoer enn nødvendig) og vil få "bekreftet" dette, samt et par spørsmål om effekt og hva jeg kan forvente.

Her er alt jeg tipper er relevant som står på boksen(skal gjengi det så presist som mulig): Paracetamol 400mg. Kodeinfosfat 1½ H2O 30mg. Mannitol, hjelpestoffer q.s.

For å få ut stoffene som jeg ikke vil ha skal jeg lage en kopp varmt vann, legge i så mange PF som jeg vil ha, røre om/knuse dem og vente til det kjøler seg(kjøleskap?). Etter det skal de uønskede stoffene være samlet for seg selv og jeg bruker et kaffefilter(labfilter er mer effektivt etter hva jeg har hørt, men har ikke det...) for å filtrere disse og drikker vannet. Har jeg misforstått noe?

Hvilken effekt kan jeg forvente med hvilket antall piller? (evt varighet?) Jeg er en forholdsvis kraftig fyr, 100-ish kg. Jeg har hørt man kan få en ganske god følelse av kodein, eller "euforisk", men i første omgang har jeg bare lyst til å bli comfortably numb uten å risikere alvorlige bivirkninger. Etterhvert vil muligens prøve å faktisk føle meg bra/eforisk en liten stund på PF, hvor mye bør jeg blande i vannet?

Alt jeg vet om PF fra før, er at moren min brukte det noen ganger da jeg var liten mot kraftige smerter og hun ble sengeliggende etterpå pga bivirkninger(oppkast, kvalme, svimmel), er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette/motvirke? Eller er dette muligens av de stoffene jeg ønsker å filtrere ut?

Er det noen spørsmål jeg burde stil, noe jeg bør forvente, noe å være obs på etc, som jeg ikke har spurt om?

Med unntak av å ha røyket hasj et par gagner midt i tenårene, har jeg liten til ingen erfaring med rusmidler, og har egentlig aldri følt et overhengende behov for å ruse meg - med unntak av litt nysgjerrighet. Men jeg har hatt en temmelig fordervet uke og trenger virkelig noe "to take the edge of" før jeg bryter helt sammen.

Jeg vet dette ikke er det beste utgangspunktet for å benytte noe form for rusmidler, men ja. Jeg er vanligvis ikke den største rusbrukeren, men jeg har et begrenset antall og er nødt til å numme meg litt. Jeg spør her, da jeg ikke vil ende opp med å drive ting fra bedritent til verre ved å gjøre noe feil.

På forhånd stor takk for eventuelle svar!