View Single Post
Sitat av voktern Vis innlegg
Eller klynger de seg til disse stereotypene fordi de er redd for at andre skal tenke mindre om dem? Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror nok sistnevnte er tilfelle.
Vis hele sitatet...
Du er jo chaotic neutral Jeg tror de fleste har behov for å tenke positivt om seg selv også. Det er mitt inntrykk. Vi er på et anonymt forum, til og med under anonymt brukernavn vil de færreste si at de ikke bryr seg om de utnytter og voldtar noen. De vil ikke tenke det om seg selv.

Sitat av voktern Vis innlegg
Nei, det er sant - men det er vel heller ikke et realistisk scenario.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke poenget at det er realistisk (noe det forsåvidt er, folk blir jo voldtatt hele tiden). Poenget er at du hadde hatt moralske kvaler du også, hvis du var tvunget til å se det. Så lenge du bare vet det intellektuelt kan du nekte deg selv å føle det. Kanskje det er lettere for deg å stenge av enn det er for andre, som må kjempe aktivt imot ubehagelig informasjon. Men svaret ditt tyder på at du ikke gir helt beng i den andre, du heller
Sist endret av *pi; 5. november 2019 kl. 15:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.