View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
@aluminiumfluorid takk for god og informativ lesing. Veldig engasjerende og kjenner jeg får lyst til å tilegne meg mer dybdekunnskap om dette etter å ha lest dine poster her.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det Random67489! Det varmer omtrent et halvdødt hjerte noe enormt! (Er 45 år)

Men jeg skrev dette i Libre Office. Der har jeg med en drøss mere kildehenvisninger. I det første innlegget har en del blitt med, senere så er det verre. Det er satans irriterende. Men men, får ikke gjort så mye med det.

Men når sant skal sies, så lærte jeg litt igår jeg også. Der jeg satt og trålet igjennom artikler.

-Bl.a. en del innen den direkte lenken mellom de blågrønne bakteriene og en "iceball earth" var ny, slik det kom fram senere. Men jeg har sett det med de bakteriene og jernet som ruster i dokumentarer. Dette er egentlig veldig fascinerende, om hvordan livet har endret jordens overflate. Sammen med de livsformene som er og har vært.
-Sammen med de tallene på vulkanutbruddene. Noen har jeg vert igjennom før og repeterte nå. Andre har jeg ikke tidligere bitt meg så mye merke til.



Det om de kjempemessige snelleplantene ved Oslo har jeg faktisk lært av professor i biologi på UiO Klaus Høiland. Jeg har også sett bilder han har tatt av slike fossiler. De ser ut som vanlig "gråstein", men om en vet hva en skal se etter, så ser en en skatt!
Sammen med, at han for noen år siden viste bilde av en fossil av en av uralgene, fossilene er like ved Rødros.