Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av Olsbyn Vis innlegg
Jeg tror ikke du helt skjønte hva jeg mente her "MeTheWall", poenget mitt var mer at intensjonen til møtene er helt annerledes enn folk her prøver å fremstille det, til og med jeg vet at massesuggesjon forekommer, også blant annet på konserter og fotballkamper.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at du er naiv?
For uansett hvordan du vrir og vrenger på det, endres ikke det faktum at det du beskriver er massesuggesjon. Og at massesuggesjon foregår på religiøse møter er regelen og ikke unntaket, uavhengig om du er villig til å innrømme det eller ei.


Sitat av Olsbyn
Har du forresten sjekket opp de forskjellige versene du fant på google, det har seg slik at flere av dem ikke befinner seg der de blir referert til, og enda flere av dem er tatt helt ut av kontekst, alt for mange av dem befinner seg også i GT, vet du forskjellen på GT og NT ?
Jeg anbefaler deg å få en større forståelse av Bibelen og hvordan den er skrevet, og hva som faktisk står der før du begynner å argumentere imot.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så sikker på om du kjenner bibelen så veldig mye bedre enn meg, i og med at du fornekter det gamle testamentet, som er betegnet som en del av bibelens kanon.
Det du forteller meg, er at du på lik linje med de fleste kristne, plukker ut de versene du liker. Så bibelen er slik jeg tolker deg og dine meningsfeller, en god bok diktert av gud, men bare de versene du/dere liker. Hvorfor i det hele tatt referer til bibelen som en god og hellig bok, når du/dere ikke er villig til å stå inne for det som er skrevet i den?