View Single Post
Hei, hva skjer når du får anfall? Er det fare for ditt liv?

Om ikke, så har jeg en ting du kunne ha prøvd. Det er å prøve gjentatte ganger å fremprovosere den reaksjonen.

Vær på en trygg plass, kansje sammens med noen du stoler på, i tilfelle du får anfall, iallefall de første gangene du prøver.

Finn en ting som trigger det f.eks et mønster som du nevner.

Beveger det seg?

-prøv å ikke tenk at "slik skal det ikke være, her er det noe galt" men heller prøv å se på det som noe intressant, ikke dømm det automatisk i en negativ retning

Føl hva det er som skjer med kroppen, samme prosedyre med tankesettet, prøv å ikke se på det som en negativ opplevelse.
I det man er på vei mot ett anfall, hvordan føles det? Kansje litt som en sterk opptur på psykadelika? Kan det være en Intressant opplevelse istedefor en negativ en?

Målet er å forlate det tankesettet "nå kommer det noe forferdelig"

Kansje en gang i fremtiden, så klarer du å fremprovosere det uten å ha et mønster å se på?

Det er da det begynner å bli intressant, om man klarer å skru det på, kan man også klare å skru det av?

Har en venn som hadde Visual snow syndrome etter sopptur. Han var naturligvis svært oppgitt å hadde da gått til flere leger, som ikke kunne gjøre noe annet enn å gi han noen pillere.

Men så møtte han meg, og jeg hadde hørt om en lege som hadde kurert en mann som slet med noe så enkelt som rødming. Så jeg ba han prøve å fremprovosere det, slik legen hadde gjort med mannen.

Det første han lærte var å fremprovosere, han kunne nå skru det "på" når han ville. Men det kom fortsatt også uanmeldt,
Spesielt i situasjoner med mye stress

Det tok 1.5 år, men min venn sier han i dag er kurert fra visual snow. Han går heller ikke på de sterke anti-psykotiske pillerne de ga han heller.

Et problem som er laget av hjernen, kan også fikses av hjernen, men man må også ha de rette verktøyene

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, å håper du finner noe som funker for deg