View Single Post
Synes det er en interessant tanke. Jeg ser for meg at dem som er født blinde kan være mer sannsynlige til å være mindre opphengt i kjønn. Nå er det åpenbart merkbar forskjell mellom mann og kvinne som kan oppleves med andre sanser som f.eks kroppskontakt og stemme, men med mindre man har hatt erfaring med flere partnere før, er jeg temmelig sikker på at du kan finne menn med nok feminine kroppslige trekk til å kunne "lure" et heterofilt instinkt.

Litt vanskelig for oss ikke blinde å egentlig vite dette, og føler det er litt for mange fallgruver til å komme med konkrete påstander her.

Men, jeg er rimelig sikker på at det er en høyere andel blinde mennesker som praktiserer ikke-heterofili, skulle det være statistikk på dette tilgjengelig. Dette både av forskjellene i tilgjengelighet for sanser, men også at marginaliserte minoriteter generelt sett ender opp med å ha med et mer åpent sinn enn oss andre.

Men som jeg såvidt var innpå også: Det er mye enklere å lure en blind person/sansene til en blind person til å elske noe som ikke stemmer overens med personens faktiske legning.

Ps: Du kan fortsatt være rasist selv om du er blind. Noen blir kanskje oppdratt til å være rasister, mens andre folk blir rasister basert på egne erfaringer. Man kan elske eller hate noen for kjønn rase eller legning, og selv om en blind rasist ikke kan se farge, kan han/hun likevel trekke fordommer hvis vedkommende blir fortalt hvilken hudfarge vedkommende har.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 16. august 2022 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.