View Single Post
Hei. Jeg hadde tidligere en bil jeg prøvde å få solgt. Salgssummen stod til 500.000,- og lånet var på 540.000,-. Når jeg prøvde å få gjort om den resterende summen på 40.000,- til forbrukslån så hørte jeg med flere banker om refinansiering og jeg fikk til svar at på grunn av reglement og finanstilsynet så kunne jeg bare glemme å få forbrukslån så lenge jeg ikke var i jobb. Altså, jeg kunne få ett lån på 560.000,- med bilen som pant, men å få 40.000,- for å få solgt bilen det var helt uaktuelt så lenge jeg hadde AAP som inntekt. Det ironiske er jo at avdragene ville blitt betraktelig lavere, men uansett så var det bare å glemme det.

Den bilen ble stående i ett par år, og ble til slutt solgt for 370.000,- hvor jeg klarte å få til det som heter flexilån hos Sparebank1 hvor de tar pant i eiendom - da jeg har en fritidseiendom stående som er nedbetalt. Jeg tapte altså 300.000,- på den bilen der til slutt, som jeg hadde vært en liten tur i grøfta med i en tilstand som loven ikke helt tillater - og førerkortet ble også permanent tilbakeholdt, eller i hvert fall til jeg har gjennomført rusprøver i ett år. Bilen var en Volvo V60 R-Design T8 2019 modell om noen skulle lure.

Håper dette hjelper.
Sist endret av tasmus82; 13. juli 2022 kl. 17:05.