Tråd: adhd
View Single Post
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Utifra det jeg leser så trenger det ikke være adhd eller add for den saks skyld. Jeg har vært til 3-4 utredninger men endel av det du beskriver + noe mere og aldri vært mistanke om ADD eller ADHD kun konsentrasjonsproblemer.
Hva er egentlig kriteriene for ADD? Jeg scoret det laveste som går på det som går på oppmerksomhet og konsentrasjon på nevropsykologiske tester.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så er ADHD og konsenstrasjonsvansker sidestilt i norge.

For meg så høres det veldig ut som ADHD, særlig det at ritalin hadde en såpass sterk virkning, men i den forstand at man føler seg "normal" i steden for rusa. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å få en utredning. Svar dønn ærlig på spørsmål (unntatt om bruk av rusmidler). Jeg er usikker på om det er noe lurt å si at du har prøvd ritalin før eller ikke. Jeg tror risikoen er mye større en utbytte her.

Fortell legen det samme du fortalte oss, nemlig at du sliter med å ta innstrukser, at du sliter med impulsivitet, og at du hele tiden søker etter det som på engelsk kalles novelty. Dette er klassiske ADHD symptomer, og de har en negativ innvirkning på livet ditt. Vær også klar på at du ønsker å prøve medisin.