View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du sparer som vanlig ikke på kruttet, ser jeg.
*snip*
Hva slags veldedige tiltak er det egentlig som har blitt foreslått?
Vis hele sitatet...
Fair enough, mye av det forrige innlegget mitt i denne tråden var sånn passe banalt. Jeg var i shitposting humør
Men for å være helt alvorlig, en av de postene jeg reagerte mest på er følgende:

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Så dette er et tegn på at ting eskalerer. Når det ikke er jobbmuligheter, går man inn i gjenger. Jo flere i gjeng, desto høyere konkurranse – og jo høyere konkurranse, desto mer voldelig må man være for å overgå hverandre. Vi ser nå starten, og det kommer til å bli som Sverige med mindre man sørger for at barn ikke vokser opp i fattigdom (ja, vi må faktisk bare gi dem penger, fordi alternativet er mye dyrere), og man sørger for at etniske nordmenn og innvandrerbarn omgås og er venner (dette aner jeg faktisk ikke hvordan man kan løse).
Vis hele sitatet...
Det overrasker meg at du (myoxo), som åpenbart har en svært eksentrisk interesse for lesing og skriving, ikke fikk dette med deg.

Chronic420:
Hva mente du egentlig med at vi må "bare gi dem penger"?

Snakker vi om ungdomsklubber med dataspill og baskethaller, eller mener du at vi bare skal donere penger fra statsbudsjettet til fattige innvandrere slik at de får nok penger til å kjøpe seg iPhones og å leve i større leiligheter slik at barna deres kan ha kompiser på hjemmebesøk i stua istedet for å rane folk på gata? Jeg lurer helt oppriktig på hva du mener er løsningen på dette problemet.