View Single Post
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Avrusning er intet alternativ, desverre. Ihvertfall slik ting ser ut til nå. Men jeg er ikke dum, og vet at det er selvfølgelig det beste valget! Men mtp jobb, livssituasjon og familie, så går det desverre ikke.

Jeg prøver igjen, like motivert som første gangen. Like sta. Og samme mål. Å det er og bli rusfri! Jeg vet jeg klarer det! Og så lenge jeg har den motivasjonen i hodet mitt til enhver tid, og jobber konstant mot mitt eneste mål, så vet jeg at jeg skal klare det!

Har man troen på seg selv, kan man opprette utrolig mye-som du ikke engang kunne tenke deg. Jeg går for dette alene og jeg vet ca hva jeg har i vente , men tar imot alt av råd og kritikk! Denne tråden åpner øynene mine når jeg leser det jeg skrev for 1 år siden når jeg ble clean. Ganske heavy og lese, men god lærdom! Uten tvil.

McIvar, jeg er i midten av 20 årene. Men det føles ut som ett liv til en 40 år gammel mann til tider, som ikke tenker lenger en nesa rekker. Men nå er det full stopp både i nesen og leveren når det kommer til dop.

Dag 3, And ill keep going! Takker for svar
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at det er vanskelig å måtte stille seg i lyset iht dine rusproblemer. Men tror du ikke hver nedslitte narkoman dessverre har tenkt det samme som deg? Man tenker om jeg er i min egen leilighet er jeg mer komfortabel, har adgang til å gjøre tingene jeg vil og trenger ikke vise noen at jeg er "svak". Men alt i alt så er du svak som ikke tar et tak i livet ditt, som ikke aksepterer at selv om du vil slutte nå så vil du kanskje ikke det når noe trigger deg til å ville bruke igjen. Jeg vil ikke motivere deg på noen måte å kampe alene, du trenger hjelp. Dersom du vil bli, og forbli rusfri trenger du professionnel hjelp etterfulgt av nøye oppfølging. Men mest av alt, så må du akseptere som sagt tidligere, at du ikke kan vinne kampen alene. Man hører ofte om disse "suksess" historiene, men som oftest ender de opp med å bruke igjen.