View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har erfaringer med mikrodosering av flein? Holder 0,1g (tørket) eller burde man bevege seg opp mot 0,2g?
Vis hele sitatet...

Hei, jeg har mye erfaring med mikrodosering av flein.
Les hva jeg skrev lenger opp her ang tørking og lagring. Dosene jeg anbefaler er satt etter at soppen er 100% tørr.
Jeg har erfart at optimale dose ligger mellom 40 og 80mg, eller altså 0,04-0,08g.
Da snakker vi at effekten er svært subtil, nærmest ikke merkbar ved 40mg hvertfall. Skal sier at den ladningen jeg bruker nå er veldig sterk, så det kan hende du må opp i 100mg.
Tørk og kvern soppen, og bruk en skikkelig god vekt

Dose avhenger litt av målet ditt og. For trening, eller situasjoner der du ikke trenger å gjøre så mye komplisert logikk eller være veldig sosial, så kan den høyere enden av mikrodosespekteret være fint. Det samme gjelder for å booste seg ut av feks en depressiv periode ol. 80-120mg og en tur i skogen kan være veldig nyttig sånn sett.

Stressende dag med mye å forholde seg til, og et krav om å prestere mentalt= lavere dose.

Jeg lager kapsler, med 40mg i hver. Så tar jeg bare 1 eller 2, avhengig av hva jeg skal den dagen.

Lykke til, og husk at jeg bare deler egne erfaringer, og at du er ansvarlig for hva du selv velger å gjøre/ikke gjøre.