View Single Post
Darkly Dreaming Dexter
http://images.amazon.com/images/P/1400095913.01.LZZZZZZZ.jpg

Utgitt:2006
Forfatter: Jeff Lindsay
Sjanger: Roman
Utgiver: Jeff Lindsay
Plot:
Massemorderen Dexter Morgan velger bare ofre som fortjener en grusom død. I tillegg er han redd for blod, noe som er upraktisk siden han jobber som kriminaltekniker med blodflekker som spesialfelt. Søsteren Deborah er politispaner, og broren er hennes beste hjelper når hun tråler Miamis bakgater på jakt etter mordere


Egen mening: Jeg ble nettopp ferdig med denne boken, jeg har sett på tv serien men følte alltid jeg manglet noe. At det var noen deler som ikke helt passet, iallefall etter min mening. Selvfølgelig hadde det vært smartere å lese boken først, også se serien. Men jeg fant ikke ut før sist fredag at selve serien var basert på den geniale Dexter samlingen til Jeff Lindsay (Det er 3 bøker, 2 i butikken for øyeblikket.
Jeg hadde et bilde av karakterene i boken som ble ganske likt som i tv serien, men ville jo ha hatt et egent bilde av Dexter (Hovedpersonen.) Og andre. Men etter å ha lest den første boken Darkly dreaming dexter, eller Den mørke passasjer (Norsk tittel.) så kan jeg ikke si at jeg angrer.
Dette er virkelig en bok du burde få med deg, den var virkelig verdt noen timer i godstolen !


Dette er da en post hvor du kan anbefale EN bok. Jeg har iallefall følt at det var stor suksess med Anbefal èn serie, og Anbefal en film så vil gjerne at dette også går bra.

Selve anbefalingen skal inneholde:

Utgivelse:
Type:
Utgiver:
Plot:
Og en liten touch av egen mening !