View Single Post
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Skal ikke svare på alt du sier her, men uenig i enkelte punkter.

Alle stimulerende stoffer gjør at man yter over evne, både koffein i store nok doser, amfetamin og flere andre stimulerende stoffer gjør at du yter bedre både på styrke og utholdenhetstrening, derav står de fleste stimulerende stoffer på dopinglista. Å presse seg utover det kroppen egentlig vil krever mer restitusjon og øker risiko for skader, mye bruk av stimulanter gir mindre\dårligere søvn og ofte vekttap. Får man nok søvn, spiser nok kalorier og protein kan stimulanter i mindre doser fungere uten å ødelegge treninga. Jeg har brukt elvanse fast i flere år, noen dager tar jeg pause fra det og typisk må jeg gå ned noen få reps på øvelsene jeg tar, jeg kan ta en red bull og få ca samme effekt som med elvanse (jeg drikker ikke kaffe så har lav koffeintoleranse). Det første året på elvanse gikk jeg endel ned i vekt og spiste for lite protein, fikk sixpack, men styrken tapte seg litt. De siste årene har jeg spist mer protein, gått opp litt i vekt igjen og er nå på et høyere nivå styrkemessig, med lavere kroppsvekt enn før jeg begynte med elvanse. Bruker man amfetamin rekreasjonelt regelmessig tror jeg dog det er mye vanskeligere å få trening til å fungere pga kaloriunderskudd og dårlig søvn.
Vis hele sitatet...
Jeg mente amfetamin i mer misbruk da, liksom det var litt poenget mitt. Jeg kjenner folk som tar amfetamin hver dag og funker fint. Kroppen dems er vant med det. Formulerte meg bare litt dårlig.