View Single Post
Det er nok ganske mye å sette seg inn i for hvert enkelt rusmiddel, og det er veldig relevant hvor ofte, og i hvilke mengder disse rusmidlene inntas.

For å legge til et nytt aspekt til tråden, så synes jeg det er verdt å nevne de psykiske effektene diverse rusmidler kan ha på trening, samt de indirekte ringvirkningene av rusmiddelbruk.

Når jeg nevner de psykiske effektene, så tenker jeg på at flere av disse stoffene tømmer hjernen for naturlige motivasjonsgivende stoffer, og kan dermed føre til at man blir mindre motivert til å trene ordentlig hardt, eller like ofte dersom man bruker rusmidler med slik effekt.

Når jeg nevner de indirekte ringvirkningene av rusbruk så tenker jeg da på at det å bruke tid på å ruse seg, og det å hente seg inn igjen etter å ha ruset seg er tidkrevende og kan føre til mindre trening. Rusmidler koster også penger, dette kan medføre at man ikke benytter seg av alle tilbudene treningsmarkedet tilbyr, samt at det går på bekostning av treningsutstyr som kan bidra positivt for treningen.