View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med "stå for"?
Vis hele sitatet...
At du som et minimum besvarer hvor du innhenter din informasjon om andre personer fra, gjerne også innser at det er feil.

F.eks svarer du bare

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok.
Vis hele sitatet...
Når jeg spør
Sitat av Knert1
Når var det jeg påstod å vite hvem du var?
Vis hele sitatet...
også snakker du om at jeg må stille konkrete spørsmål, det blir umulig å forholde seg til.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og det er jeg, og om du har gått i behandling selv så vet du at det er mange ledd man skal gjennom. Om man har et sammensatt sykdomsbilde med flere problemstillinger, så må man jobbe seg gjennom det systematisk. Vi er ikke der hvor dette er et tema mesteparten av timen, vi jobber med andre ting akkurat nå. Men jeg er utålmodig og litt rastløs, så jeg begynner å jobbe med andre ting på egenhånd. Da tyr jeg til internett. Svarene i denne tråden har fått meg til å se at atferden min til en viss grad er destruktiv, men på en annen måte, og jeg trenger å finne ut hvordan jeg kan praktisere dette uten at det ødelegger for meg på sikt, og jeg skjønner at jeg må ha en annen tilnærming. Som du ser får jeg jo forskjellige svar her, og det er ikke slik at jeg ser på ett og tenker "herregud dette er idioti", selv om jeg skrev til deg at jeg syns det var tåpelig å dra inn utroskap blant kvinner, når det ikke er relevant til hva jeg har vansker med! Men det du presiserer er at slikt kan oppleves uavhengig av kjønn, og at kjønnet ikke er grunnen. Da kan jeg pirke på det med det lille jeg tenker og vet, og har erfart, men så sitter jeg jo igjen med et helhetsinntrykk. Det er ganske vanlig atferd når man er fullstendig låst fast og føler seg håpløs, og mister fullstendig bakkekontakt.

Jeg vet ikke med deg, men når jeg får hjelp så trenger jeg at noen løfter meg opp fremfor å tråkke meg enda mer ned fordi de mener jeg trenger å utfordres. Åpenbart er livet allerede ganske utfordrende å forholde seg til. Bare et lite tips til neste gang du ønsker å hjelpe noen. Jeg kan bruke tough love selv, tro meg.... Når man allerede har en dårlig erfaring som igjen fører til et negativt syn på et visst antall mennesker så er det faktisk litt skambelagt å snakke om, og dette er jo en av grunnene til at jeg kun tar det med en psykolog og som anonym.
Vis hele sitatet...
Det er ikke at jeg ikke forstår deg eller ønsker å vise forståelse, men orker ikke å si at jeg forstår deg for hvert motargument jeg kommer med. Det burde være mulig å ha en diskusjon uten dette. Om det blir for mye at jeg sier det jeg mener på en ryddig måte, uten hersketeknikker, men også uten å uten å utvise en hel masse forståelse før hvert motargument så anbefaler jeg ikke diskusjonsforum som behandlingsplatform.

Du sier selv at du er utolmodig og tyr til Internet. Selv om jeg innser at dette er vanskelig for deg, og det forstår jeg, så vil jeg anbefale deg å forsøke å ta opp nettopp dette i terapi slik at dere kan begynne å se på det som skaper selvdestruktiv adferd i deg. Selv om psykologer er fagfolk er det ikke alltid slik at de kan lukte hva du sliter mest med. Du sier selv at du holder tilbake informasjon og vurderer å slutte med terapi. Dette gjorde ei jeg kjente også, hun er nå dessverre narkoman. Så jo, jeg forsøker faktisk ikke tough love, men jeg er ingen psykolog, og ønsker derfor at du heller tar det med noen som har større forutsetninger for å hjelpe deg. Ikke meg, og ikke gamle menn i forhold som er ute etter sex.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Å putte ord i munnen på andre er en hersketeknikk jeg ofte benytter når jeg blir frustrert. Det er ikke greit, men det skjer. Jeg tenker også at når en person skriver "ikke verdt å kaste bort tiden på dette mennesket", så mener vedkommende at meg og mitt liv er fullstendig verdiløst, og at jeg på alle måter er et håpløst prosjekt. En av de mange negative sidene ved å være en overtenker, og nei, det er ikke bare å "slutte med det", men jeg jobber med det, selv om du og andre gir inntrykk av at jeg ikke gjør det. Siterer deg på det, her:
Vis hele sitatet...
Hersketeknikker skaper i hvert fall mindre forståelse, men det kan skje og er ikke noe jeg tar meg så nær av, men det hjelper både deg selv og diskusjonen fint lite. Ingen her har sagt at det ikke er verdt på kaste bort tiden på dette mennesket, de tankene her er kanskje også noe du burde snakke med en profesjonell om. For det er destruktivt for ditt selvbilde og for ditt forhold til folk rundt deg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke sagt at jeg lyver om alt i terapi. Jeg har sagt at noen ting holder jeg tilbake, og noen ting er det ekstra vanskelig å snakke om. Men du antar at jeg er uærlig i terapi og at jeg kun lytter til det som bekrefter tankene mine, basert på det jeg skriver her. Det stemmer ikke overens med virkeligheten, akkurat som at alle menn ikke er utro, onde svin selv om jeg har møtt på mange av dem.


Nei, og jeg har heller ikke gitt deg skylden for det. De som har sviktet meg har skyld i det selv, og jeg har delvis skyld fordi jeg lot meg manipulere og var naiv. Samtidig er det naturlig at man gjerne tenker godt om folk, men problemet da er at man ender opp såret. En annen tilnærming som er bedre, er å anta det verste og så bli positivt overrasket.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner. Det var kanskje feil av meg å bruke ordet lyver. Burde ha sagt tilbakeholder informasjon. Dessverre kan dette som jeg såvidt har touchet innom tidligere ha ekstremt negative konsekvenser for deg å gjøre, er det jeg tenker på.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, og jeg har heller ikke gitt deg skylden for det. De som har sviktet meg har skyld i det selv, og jeg har delvis skyld fordi jeg lot meg manipulere og var naiv. Samtidig er det naturlig at man gjerne tenker godt om folk, men problemet da er at man ender opp såret. En annen tilnærming som er bedre, er å anta det verste og så bli positivt overrasket.
Vis hele sitatet...
Nei, men du gir "de fleste menn" skylden. Men nok om det, det kan være forståelig i din situasjon, jeg ville tidligere likevel påpeke at dette var feil, men er ikke så opptatt av dette lenger da jeg begynner å se konturene av hva som foregår og menneske bak. Akkurat som dine innlegg kan gi meg bismak kan sikkert mine det også, og det er gjerne sånn med motforestillinger på et offentlig ​diskusjonsforum.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, jeg tenkte du strakk ut en hånd og prøvde å ta imot nå, fordi det gjerne blir mer ryddig og oversiktlig med en-til-en samtale, men den handa kappa du fint av, så jeg kommer nok ikke tilbake til deg uansett.

Selv takk, ha en fin dag videre.
Vis hele sitatet...
Forsøkte først bare å diskutere med deg, men hvis du mener det alvorlig er det litt vanskelig for meg å ta kontakt da du er anonym og jeg aldri har påstått å vite hvem du er. Dette er ikke spekulasjoner rundt hvem du er, men bare til opplysning.