View Single Post
Har for en stund siden kommet opp i en kjedelig situasjon, da jeg fant utrolig mye mugg i mitt rom i kollektivet, de andre fant også litt på sine rom. Vi tok dette opp med utleieren, og han begynte straks å skylde på gamle vinduer, men det artige er at mine vinduer ble byttet i sommer. Etter en stund fikk vi en mail om at muggen var sjekket opp, og at det viste seg at det var kun overfladisk (avventer ytterligere rapport i følge huseier). Dette er noe jeg stiller spørsmålstegn ved, ettersom muggen er ganske kraftig og ganske sort. Men har latt være å si noe, ettersom jeg skal til min fastlege i morgen å få legeerklæring på at jeg ikke kan bo der.

Men så til saken: I dag fikk jeg fikk jeg en mail fra utleier om at jeg måtte betale snarest, hvis ikke påløp det seg ekstra kostnader. Ringte opp igjen og sa at jeg hadde problemer med Lånekassa, fordi jeg har latt være å si at jeg skal til legen ettersom jeg har skjønt at karen er en sleip jævel. Har latt vær og betalte ettersom jeg egentlig har flyttet ut, og at jeg som sagt skal prøve å få legeerklæring i morgen slik at jeg kan løse meg ut fra kontrakten som egentlig løper ut i august. Kan jeg faktisk latt vær å betale, og komme med erklæringen? En annen ting er at hans tidligere firma fusjonerte i desember etter kreditorvarsel, og skiftet navn og orginisasjonsnummer på nyåret. Da er vel heller ikke kontrakten gyldig, eller hva?


Legger ved noen bilder: