View Single Post
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Jeg var innom en elkjøp mobilutsalg...

Den gamle mobilen var knust, og ville kjøpe ny.

Selgeren anbefalte en ny modell som var modellen etter den jeg hadde. Denne prøvte jeg ikke i butikken, jeg antok at den var temmelig lik den jeg hadde. Vel hjemme testet jeg telefonen, men skjermen hadde dårlig innsynsvinkel og var helt ubrukelig. Etter noen minutter la jeg den tilbake i eska, slettet telefonen og tørket av fingeravtrykk.

Reklamerte i butikken, men de tok ikke telefoner tilbake. Så da hadde de lurt på meg en telefon som ikke var brukbar.

Etter mye høylytt krangling og forklare selgeren problemet 10 ganger da jeg nektet å forlate butikken solgte de meg en dyrere modell med mellomlegg som ikke hadde feilen på skjermen. Egentlig hadde jeg mest lyst på pengene tilbake og gå et annet sted. Nektet å forlate butikken, så de kunne jo truet med securitas etterhvert...

Mener dette er dårlig service, og anbefaler alle å teste mobilen de pakker på deg grundig i butikken først.

Eller er det bedre i fremtiden å kjøpe mobil på postordre? Da har en jo bedre reklamasjonsrett. Men fordelen er jo at en kan prøve mobilen i butikken, men der gjemmer de ofte bort de rimligste modellene.
Vis hele sitatet...
1. Mobiler er med å regne som et intimprodukt, derfor kan den ikke returneres når den er brukt. Så nei, de lurte deg ikke. Hadde du f. eks kjøpt en mobil hos meg og forseglingen ikke hadde vært brutt, har du skulle fått lov til å bytte i en annen modell.

2. Hadde de ikke mobilen til utstilling? Hvem kjøper en mobil uten å teste den evt. lese seg opp om den på nettet?

3. Hvorfor vil ikke du fortelle oss hvilken modell du kjøpte deg? Jeg har hatt kunder innom butikken som har klaget på at deres Huawei smartmobil til under 1000 kr er trege. Helt ærlig, hva forventer man av mobiler i den prisklassen?

4. At du fikk bytte til en annen mobil gjorde de sikkert fordi du var en vanskelig kunde (lønner seg å være trass). Hvorfor var du fortsatt misfornøyd og laget kvalme i butikken?

5. Vi bruker å spørre kunden hvilken mobil de har hatt og om de var fornøyd med den. Sier kunden at han var fornøyd, så er det jo en selvfølge at du blir anbefalt neste modell i serien.

6. Du blander reklamasjonsrett med åpent kjøp.



"Hva de tjener i lønn vet jeg ikke, men sikkert ikke nok å kjøpe leilighet i Oslo" Saklig much?
Sist endret av JustAnotherNick; 21. november 2015 kl. 23:30.