View Single Post
Jeg jobbet noen år akutt psyk og har en god del erfaring med utagering og håndtering av det. Det er situasjoner der det blir stygt. Og når man bestemmer seg for at nå må jeg gripe inn fysisk og personen du skal ta kontroll på gjør motstand må du straks øke intensiteten. Hvis personen igjen øker motstanden blir dette en spiral som går ekstremt kjapt. Å ikke øke intensiteten er ikke et alternativ da man vil miste kontrollen på sekunder. Og man er på det stadiet per definisjon i en slosskamp.

Jeg syns personlig at videoen ser drøy ut men som noen påpeker så var det en foranledning. Jeg håpet at politimannen skulle bli dømt for selv om han gjorde riktig valg med å gripe inn fysisk så hadde han åpenbart ikke god nok teknikk og det er bare flaks at noen ikke ble alvorlig skadet.

Håper ikke dette fører til at det som anses som rimelig bruk av makt blir utvidet-videt-videt-videt.... (det var et ekko ref. Tias lol)

Fikk ikke redigert. Ser ut som jeg sier at han gjorde rett i å gripe inn fysisk men det kan jeg ikke svare på kun utfra videoen.
Sist endret av Astro Man; 8. juli 2023 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.