View Single Post
5-meo-dmt / Gudemolekylet
(5-methoxy-dimethyltryptamine)
C13H18N2O


http://dmtdrug.com/5-meo-dmt_3da.jpg



Jeg har valgt å skrive om 5-meo-dmt, og tydeligvis skulle det bli litt vanskligere enn jeg hadde trodd, så derfor tok jeg meg faktisk tiden til å forbedre den forige jeg skrev, og legge ut en ny en som er mer oversiktlig, og kanskje gir deg bedre, og riktig informasjon.

Erowid, Wikipedia, Tihkal og pikhal er brukt for å samle sammen informasjon og noe hjelp fra dodecha her på forumet (Takk).

Vil legge til at boka Tryptamine palace av James orc
Handler om 5-meo-dmt, og bufo alvarious frosken etc.
(Har ikke fått lest boka enda, men den er bestilt.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hva er 5-meo-dmt? Mitt ståsted.

5-meo-dmt som står for 5-methoxy-n,n-dimethyltryptamine
det er et ekstremt intenst psykedelisk tryptamine.
Dette skal ikke forveksles med nn-dmt som er et nokså kraftig og intenst psykedelisk tryptamine.
Mens Dmt (Dimethyltryptamine) er et mer visuelt rusmiddel, er 5-meo-dmt et mer "Mindfuck" aktig rusmiddel.
Det er noen visuelle aspekter ved det, men mer som universet blir sugd inn i huet på deg for å så explodere, Stor mindfuck med andre ord, Som kan være ekstremt skummelt og veldig vanskelig, eller rett og slett det vakreste og beste du har noensinne opplevd.
(Det er vanskelig å forklare hvor sykt det egentlig fungerer).
Stedet du kommer etter å ha "Brutt igjennom" kalles ofte for "The void" og når du har gått gjennom, forstår du det virkelig. Før det er det vanskelig å sette seg inn det, men det kan føles som når du dør "Near death experience".
På mange forumer gjør folk narr av stoffet samtidig som de behandler det med den aller største respekten. Men mye av hovedpraten går i akkurat dette med near death opplevelsen.
Du ligger der, med øynene åpne, eller lukket for den saks skyld, og plutselig tror du at du er død. (Veldig vanskelig å forklare), for å så komme tilbake til virkeligheten, og da skjønner du har opplevd 5-MeO-DMT.
Det er for noen den beste opplevelsen, og for mange er det for mye. Uansett, med de som vet hva de inntar og går til, blir ofte dette en god opplevelse.
Dette er det stoffet som nesten alltid gir deg ++++ opplevelser (Shulgin skalaen).
Dette stoffet vil enten få deg til å drite på deg selv (Ikke bokstavelig) av frykt.
Eller gi deg den sykeste deiligste transeaktige opplevelsen, om du klarer og go with the flow.

Kilder og litt historie.

5-MeO-DMT finnes i mange naturlige kilder, deriblant mange forskjellige planter, trær og dyr. Tidligste menneskelig bruk er datert ca 2130 År f.kr. fra piper som inneholdt bl.a. n,n-DMT funnet i Humahuaca på Puna grensen av provinsen Jujuy, i Argentina.
Snifferør har blitt datert til 1200 F.kr. noe som tyder på at insufflering av snuff o.l. er en nyere praksis enn røyking: Pulveret blir blåst inn i nesen av en annen person igjennom et bambusrør, det finnes andre metoder der man insufflerer selv med verktøy som fugleben o.l. men førstnevnte metode er mest brukt og er mest effektiv.
Det finnes flere forskjellige typer snuff, de mest kjente involverer yopo snuff, men de inneholder hovedsaklig n,n-DMT og ikke 5-MeO-DMT som denne tråden hovedsaklig handler om.
Yakee, yato (Columbia) og paricá, epená og nyakwana (Brasil) er snuff laget fra Virola trærne i den sør-amerikanse regnskogen. I motsetning til trær i Anadenanthera (tidl. plassert i Piptadenia slekten) og Mimosa slekten inneholder disse mye 5-MeO-DMT og lite n,n-DMT
5-MeO-DMT er oftest kjent for å finnes i frosken bufo alvarius gift, sammen med 5-HO-DMT (Også kjent som bufotenin, som ikke er et behagelig psykedelia).
5-MeO-DMT ble for første gang syntesert i 1936, og i 1959 trodde man ut at det var en av hovedingrediensene Anadenanthera peregrina, som er i yopo snuff.
Dette har vist seg å være feil, da teknisk sett bufotenin finnes i høyere konsentrasjoner enn både n,n-DMT og 5-MeO-DMT i Anadenanthera peregrina. Påstanden stammer fra sjeldne tilfeller der de to førstnevnte stoffene ble oppdaget i større mengder enn bufotenin. Typiske syre base ekstrasjoner som involverer bruk av sterke baser vil ekskludere bufotenin fra den endelige ekstrasjonen.

Begynnelsen av 1971 og ut 1980 årene var 5-MeO-DMT diskret tilgjenglig som et sakrament for kirken "The church of the tree of life" gjennom "The inner center".
Andre lovlige psykedeliske substanser var også å få tak i.
Etter 1987, var det mulig for andre religiøse grupper å få tak i Inner centers hellige sakramenter.

The churche of tree of life hadde i 1979 allerede 6000 medlemmer, og vokste fort ved hjelp av "Mailing adresses". Ifølge 1979 utgaven av Psychedelics reconsidered av grinspoon & bakalar.

I 1987 kunne man få kjøpt 50mg 5-meo-dmt presset sammen med 250mg persille flak for 50 dollar av the inner center.

Litt om bruk
Historisk sett har saltformen av stoffet blitt hentet fra naturlige kilder som forklart over, men i fribase form kan det røykes. Stoffet blir fordampet i en tynn glass pipe
(Jeg bruker f.eks en lyspære til å lage en vaporizer av).
Dette fører til en opplevelse som varer i alt fra 5 til 15 minutter, ofte endt med at du kaster opp på slutten. (Mye mat i magen anbefales ikke).
Dosen ligger på alt fra 2-15 mg (Det er veldig lurt og starte smått, for dette er sinnsykt intenst og kraftig og bare et lite korn gjør ekstremt forskjell, I tillegg vil jeg anbefale og faktisk ikke komme igjennom ved første forsøk bare for å få en liten peilng på det før du hiver deg selv i havet).
Pass på og ha en trippsitter også, dette er ikke et stoff du tar alene, med mindre du virkelig har prøvd dette et par ganger. Man mister veldig fort kontrollen over kroppen sin, så om du sitter når du innhalerer røyken, så ha noe mykt bak deg, så du ikke skader deg selv. Rusen kommer veldig brått på, og er kraftig intenst de første 5-7 minuttene. Alt etter hvor stor dose.

Pass på, dette er et ekstremt kraftig psykedelia, og kanskje det kraftigste jeg har vært borti inntil videre.

Historie :
For informasjon angående bruk osv på diverse tidsepoker osv se http://www.erowid.org/chemicals/5meo...t_timeline.php

Kjemisk :

Ikke vet jeg så veldig mye om kjemi, og for meg virker det vanskelig å forstå, derfor velger jeg å legge ved en link som kan beskrive basicen. (Er du fortsatt intressert i mer informasjon anbefaler jeg boka tikhal hvor alexander shulgin tar for seg synteseringen av det osv.)

http://www.erowid.org/chemicals/5meo...hemistry.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/5meo...t_timeline.php

- Vet også jeg ikke har skrevet noe generelt om effekter, men driver og jobber på en tripprapport, så du får se etter denne da den er postet. Vil skrive det som et vedlegg til denne posten, eventuelt i en ny post.

Takk for meg, og Dodecha her på forumet som har hjulpet meg litt til å forbedre hva som ble skrevet in the first place.
Sist endret av Saint123; 8. juli 2011 kl. 23:09.