View Single Post
Hei!

Etter å ha kommet for sent til jobb (jobbet der i 4år og 11 mnd) ca 6 ganger, 3 i fjor og 3 i vår, - med påfølgende skriftlige advarsler, så har jeg nå fått tilbudet om å trekke meg fra min stilling.

Tilbudet fikk jeg i drøftingsmøte på mandag. Der står det også skriftlig i protokollen at jeg har fått dette tilbudet. Hvis ikke jeg trekker meg, vil jeg få avksjed. Jeg skal tilbake å "gjøre opp" arbeidsforholdet, og som sjefen vil; trekke meg, uten rett på lønn for allerede oppsatt arbeid i skift for August.

Jeg sykmeldte meg i går og leverte sykemeldingen da, og skal på møte i morgen. Da skal jeg i utgangspunktet si opp.

MEN:
Loven sier at jeg ikke kan sies opp etter jeg er sykemeldt, med mindre årsaken er begrunnet i noe som skjedde før sykemeldingen fant sted.

SÅ:
Jeg vet at fraværet (forsentkommingen) skylles av samme grunn som sykemeldingen begrunnes i. Kan jeg hevde og få godkjent, at mine 3 siste ganger med forsentkomming kan forankres i forhold som står i sammenheng med sykemeldingen, og dermed unngå å bli sparket?