Tråd: Barnevernet?
View Single Post
Du må jo ikke glemme det, at det er ikke alle som syns det er greit. At ei jente under 18år (med barn), flytter inn til en fyr i 20årene. Hadde hun vært over 18år, og flyttet inn til deg, så hadde det nok ikke vært så mye pes fra de. De vil nok bare inn og sjekke at det er en ok plass for et barn og vokse opp i.

Jeg kjenner 2 par, det ene paret nektet å rette seg etter hva BV sa, og de mistet barna. Det andre paret, der rettet de seg etter BV, og fikk beholde barna (mot at hun gikk fra typen, pga han var vist ikke helt i lodd).

Så poenget er, vær imøte kommen. Ikke vær en tulling, som ender opp med å slite med BV i lang tid frem over.

Ja jeg ser poenget med at du ikke vil flytte til en plass, der de har full kontroll over dere. Men da må du også sjekke, om leilighten du bor i, er egent for barn. Er det mange ting og tang i leiligheten som ikke bær være der, når man har små barn.

BV er litt sære, og kan kreve de særeste ting. Et tilfelle, er jo det, at BV syns kanten rundt peisen var potensielt farlig for barn, hvis de falt å taff den kanten. Så de ønsket at foreldre skulle kjøpe ny peis, og lage nytt opplegg rundt peisen. De møttes på halveien, og polstret inn kanten, og alle var fornøyd med løsningen.

Så hvis dere legger inn en rutine, at det er lite oppvask, det er lite skitentøy, og minimalt med leker som ligger og flyte. Og at dere tar 30min etter barnet er lagt seg, og vasker og rydder. Så skal du se at BV er mye kjekkere å ha med å gjøre, og at de tilslutt slutter å komme.