View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette er ikke en oppfordring til å røyke hasj, men det går an å ha et sunt forhold til det. Om du begynner å vurdere å skulke dine plikter for å røyke, så burde varsellampene dine lyse, men det er mulig å ha et sunt forhold til det. 15 år er tidlig å begynne med det, men jeg gjorde det selv også. Begrensning er alt, og om du ikke klarer å begrense hvor ofte du røyker, så har du et stort problem og burde vurdere å legge det på hylla. Personlig kan jeg helt fint røyke flere dager i strekk, og så la være å røyke på mange måneder etterpå, men nå røyker jeg oftest bare for en liten buzz, og ikke for å komme meg bort eller glemme. Du burde vente til du er 18, men om du ikke vil det så vit at det KAN være en vei til hardere drugs om du har en litt "dårlig" psyke. Dette er psykisk avhengighetsskapende, så du vil etter lengre tids bruk merke et større behov for å gjøre det, men du vil altså ikke få noen fysiske abstinenser av det. Når man er 15 år har man et veldig lett påvirkelig sinn, og det er fort gjort at det går rett nedover derfra. Det beste du kan gjøre er å fokusere på å leve et normalt liv, og skape en fremtid for deg selv, så kan heller weed være en gulrot når du har tid, penger og mulighet til å gjøre det. Som mange over her sier, pass på deg selv så du ikke går på en smell.