View Single Post
Tror du kan se den generelle oppfatningen til folk her; https://freak.no/forum/showthread.php?t=308123 - dette gjaldt ikke cannabis, men jeg merker jeg fortsatt har samme holdningen til cannabis som med hvilket som helst heavy droger, når det er snakk om trafikksikkerhet. Og derfor livene til folk.

Jeg blir litt sur over at folk ufarliggjør cannabis så mye som de gjør, kommer fra en som røyker i blant selv. Men hvis det ikke endrer noe på deg/kjøringen din så er det vel ikke noen grunn til å gjøre det da? Klart det er mange faktorer som spiller inn, toleransen din for eksempel. Hadde jeg fyrt en og satt meg i en bil hadde jeg garantert vært en vesentlig større risiko enn en edru person, det er mulig jeg hadde vært en bedre sjåfør enn deg, eller dårligere. Det er veldig individuelt. Men synes det er litt leit at jeg må behandle alle andre trafikanter som om de er ruset?!

Og det er jo slik at om du kommer borti en ulykke, selv om det ikke er din feil så ryker forsikringen din med en gang om det blir mistanke om at du er ruset, skylden blir fort din også. Mye som kan følge med det, økonomisk, samvittigheten din - muligheter for jobb? Det er vel noe å tenke på, at du flytter på flere tonn når du kjører. Det skadepotensialet du har kan være enormt etter hvor høy fart du har.

Kort svar? Ikke greit, men det er en realitet at folk gjør det. Trodde ikke jeg skulle si det, men for en gangs skyld heier jeg på politiet. :/