View Single Post
Kan komme med litt informasjon her. Med blodprøver kan man spore bruk inntil flere måneder etter bruk. Dette vet jeg ettersom min far sitter i en lederstilling for et olje-service selskap (kommer ikke til å navngi selskapet ettersom jeg ikke føler meg trygg hvis jeg gjør det) og de har slike blodprøver på ansatte i ny og ne. Hvis det skjer på arbeidssted så kan du nekte å ta blodprøven (de kan ikke tvinge deg eller sparke deg på stedet), men sannsynligvis vil du miste stillinga di så snart kontrakten løper ut.

De bruker også å gjøre arbeidsdagen til ansatte som nekter såpass jævlig at de quitter lenge før kontrakten er over (innenfor lovens grenser ofc). Den mest vanlige praksisen er å gi enormt med arbeid til den ansatte eller de absolutt verste oppgavene som må løses. Du er fucked uansett hva som skjer hvis du sier nei til å ta blodprøven eller hvis du tester positiv for bruk. For dem er det ett fett når du brukte stoff.

Så ikke tro at blodprøver ikke kan spores langt tilbake i tid, men jeg kan anta at politiet er fornøyd med resultatene de får fra 6-12 timer. Kan også spekulere at det koster veldig mye mer for å få de resultatene som olje-service selskapet trenger. Jeg kan ikke si noe om dette er vanlig for andre store konsern, men det er grunn til å tro det.