View Single Post
Sitat av sykofant Vis innlegg
så et interessant program på national geograpics om lsd!

Der sa de bla at CIA brukte lsd som et sannhetsserium, de ga det til ledere som viste om store hemmeligheter om forskjellige land og etter inntak så begynte agentene å spørre dem ut, de la ut om alle mulige hemmeligheter helt uten vidre...

De testet også lsd på fanger, de ga dem lsd i 23 dager i strekk, høyere og høyere dose for å sjekke tolleransen eller noe sånt, fangene bygde opp en tolleranse mot stoffet som forskerne annså som umulig!

Oftopick: de testet også ut et annet stoff som jeg ikke husker hva het... de lurte unge folk fra millitære til å bli med i en undersøkelse for en ny type "hostesaft"
Personene satt i et gasskammer og fikk 20 dråper dryppet nedover armen, etter en liten stund så begynte personene å få totalt noja, veggene begynte å gå mot dem osv, hørtes ut som alle mulige psykiske lidelser på en gang ganget med 10.
Forsøkspersonen som ble intervjuet sa at han løpte ut til et fantastisk solskinn som fylte han med en enorm lettelse han sa også at det er den værste opplevelsen han hadde hat i hele sitt liv.

Når jeg hørte det, begynte jeg å tenke litt på hvordan stoffer som faktisk fins her i verden.. bare ikke noen terrorister får tak i det stoffet!
Vis hele sitatet...
Det er sant at CIA forsøkte å bruke LSD som et sannhetsmiddel, men dette ble skrinlagt. Det du sier at de ga det til ledere som siden fortalte det de visste er bare tull. Hvis det hadde vært faktum hadde nok CIA fortsatt å bruke det. I hvertfall i skjul. De har en hel haug direkte skruppelløse operasjoner på samvittigheten, så å utsette folk for LSD hadde nok ikke vært noe problem om det hadde vært noe å vinne i det.

Følte forsøkspersonen begge deler på engang? Jeg har hatt turer som har vært fantastiske og turer som har vært på kanten til ubahagelig, men jeg har aldri hatt en tur som har vært en enorm lettelse og samtidig den verste opplevelsen jeg noengang har hatt.

Hva er problemet om terrorister får tak i det stoffet? Hvis det er LSD du prater om så er det langt verre stoffer de kan få tak i enn det.

edit: Ser det kom litt feil ut. Dette var et temmelig stort prosjekt som også gikk ut på mindcontrol. Hovedsaklig å reprogrammere folk til å gjøre visse oppgaver, og helst uten at de selv visste hva de drev med. Stoffet ble gitt til ansatte i CIA, militærpersonell, prostituerte, mentalpasienter og tilfeldige folk fra allmenheten. Noen var frivillig, men mesteparten hadde ingen anelse om hva de var blitt utsatt for. CIA hadde bl.a. en operasjon kalt Midnight Climax som gikk ut på at de satte opp bordeller og hadde et antall horer på lønningslista. Da disse horene tok med seg kunder tilbake til "bordellet" ble kundene så gitt LSD og overvåket gjennom enveis speil. Dette for at mennene innvolvert ville være flaue etter en slik hendelse på et slikt sted, og derfor holde kjeft.

Når det kommer til avhør med LSD så hendte det at den mistenkte ofte fortalte det han visste, men en mer vanlig effekt av LSD var heller at den mistenkte ble 100% innstilt på å kunne motså enhver form for avhøringsteknikk, selv tortur.
Sist endret av Sinister; 8. mai 2009 kl. 03:14.