View Single Post
Sitat av Defending Vis innlegg
Er selvmedisinering når man bruker vanlige doser og bruker det på samme måte som en lege ville anbefalt.

Har jeg ikke ikke noe så klarer jeg ikke å .pusse tennene engang.
Ingenting, faktisk. Jeg har Aspergers Syndrom, noe som gjør alt 100 ganger verre.

Slik jeg ser det så er det greit visst legen skriver ut f.eks. Valium og lar pasienten bruke det hver dag i 20 år, da er det greit.
Det er et type hykleri jeg kan ikke fordra...

Og ikke døm eller kom med oppfordring til å slutte før du selv har hatt en veldig stor Sosial Angst, Kraftig Deoresjon, Aspergers Syndrom og lignende.

Ikke tro alt blir bedre bare man slutter med rus eller selvmedisinering.
Vis hele sitatet...
Tror jeg tar sjansen her - har hatt dyp depresjon i journalen.
Nå vet jeg ikke noe om rus og selvmedisinering, men
har en anelse om hvordan ting henger i hop.
Hvis du begynner å se på hvordan kosthold faktisk påvirker, dvs hvordan ulik form for mat påvirker humør, angst og depresjon, så ville du kanskje ikke helt sett poenget med selvmedisinering. Kanskje du kunne eksperimentert og funnet ut hva du bør spise/drikke når for å holde deg stabil. Når antar jeg du har abstinens, og det er noe du kan få hjelp mot.

Ellers er jo en diagnose i journalen ikke til hinder for noe som helst, med mindre det er snakk om jobb og militæret.

Ville heller tydd til musikk og venner, som en alternativ medisinering - har en tedens til å funke mot depresjon.
Sist endret av itori123; 3. september 2021 kl. 19:16.